A luxusmárkák piaca 2025-ben is lendületben van – az autóipartól a divat- és szépségiparig számos ikonikus név szerepel a világ legértékesebb prémium márkái között. A Marketing Mind rangsora alapján íme a 10 legerősebb luxusmárka 2025-ben brandérték szerint. Nézzük meg, mitől különlegesek ezek a nevek, és hogyan jutottak a lista élére!
1. Porsche – $41.1 milliárd
A német sportautógyártó nemcsak a teljesítmény, hanem a márkaépítés mestere is. A Porsche híres precizitásáról, innovatív technológiájáról és ikonikus formavilágáról. A márka státuszszimbólummá vált a prémium autópiacon, és 2025-ben a világ legértékesebb luxusmárkája lett.
2. Chanel – $37.9 milliárd
A Chanel továbbra is a francia elegancia megtestesítője. A klasszikus illatok, mint a Chanel No.5, a legendás tweed kosztümök és a kifinomult táskák egyaránt hozzájárulnak a márka rendkívüli értékéhez. A divatház a hagyományt és a modernitást kivételesen ötvözi.
3. Louis Vuitton – $32.9 milliárd
A Louis Vuitton nemcsak egy táskamárka – egy életstílus. A híres LV monogram mára a luxus univerzális szimbólumává vált. A márka sikere mögött a kiváló minőség, a jól pozicionált kollaborációk és a divat világát formáló kreatív irányvonal áll.

4. Hermès – $19.9 milliárd
A Hermès a kézműves luxus csúcsa. A híres Birkin- és Kelly-táskák szinte státuszszimbólumként funkcionálnak, és gyakran hosszú várólisták előzik meg a megszerzésüket. A márka csendes, időtálló luxust képvisel, amely sosem megy ki a divatból.
5. Rolex – $18.8 milliárd
A Rolex neve egyet jelent a presztízzsel és a pontossággal. Az óragyártó több mint egy évszázada képviseli a megbízhatóságot és az időtálló stílust. A Rolex modellek nemcsak használati tárgyak, hanem befektetések is, gyakran az értékük is emelkedik.

6. Dior – $17.3 milliárd
A Dior a nőiesség, a kreativitás és a haute couture egyik legismertebb képviselője. A márka divatbemutatói, kozmetikai termékei és illatai világszerte keresettek. A Dior sikerének kulcsa a minőség, a kifinomultság és a modern elegancia ötvözése.
7. Cartier – $15.7 milliárd
A Cartier a luxus ékszerek és órák piacán verhetetlen. A “királyok ékszerésze, ékszerészek királya” név nem véletlen: a márka több királyi udvar hivatalos beszállítója volt. Klasszikus és időtlen darabjai világszerte a kifinomult stílus szimbólumai.
8. Ferrari – $15.6 milliárd
A Ferrari a sebesség, szenvedély és presztízs tökéletes egyvelege. Az olasz sportautó-márka nemcsak versenypályákon arat sikereket, hanem az utcán is a prémium életérzés egyik ikonja. Egy Ferrari birtoklása státusz, élmény és befektetés egyszerre.

9. Gucci – $11.4 milliárd
A Gucci évtizedek óta az olasz luxus egyik legismertebb neve. Bátran kísérletezik, és újraértelmezi a klasszikusokat, miközben megőrzi örökségét. A márka különösen népszerű a fiatalabb generációk körében, akik értékelik a divat merész és provokatív oldalát.
10. Guerlain – $7.7 milliárd
A Guerlain az egyik legrégebbi francia parfümház, amely máig megőrzi presztízsét és kézműves hagyományait. Az illatok és a bőrápolási termékek különleges összetevőket és luxuskivitelű csomagolást kínálnak, a márka így a kozmetikai luxus szinonimája.
Ezek a márkák nemcsak termékeket, hanem életérzést, státuszt és örökséget képviselnek. A luxusipar 2025-ben is virágzik, és ezek a nevek bizonyítják, hogy a minőség, az innováció és az erős márkastratégia hosszú távon megtérül.
borítókép: Eric Saunders // Unsplash